Zoekmachine optimalisatie in Bratpack Beheer, het optimaliseren van links

Op veel websites wordt via links verwezen naar andere pagina’s of websites.

Dat heeft twee nadelen:

1. De link is niet altijd even duidelijk en eenvoudig om aan te klikken.
2. De link verteld niets over de pagina waar naartoe gelinkt wordt.

Door het opnemen van trefwoorden in de links, zal een zoekmachine deze beter waarderen. Het resultaat: je kunt hoger in de zoekresultaten terecht komen.

Zodra je een link heeft aangemaakt, kun je een extra omschrijving meegeven. Deze extra omschrijving, de alt-tag, verteld iets over de link. 

Om deze alt-tag toe te voegen maak je eerst een link invoegen. Zie ook de handleiding 'Hoe voeg ik een link toe'.

Daarna klik je in ditzelfde venster op het tabblad 'Geavanceerd':

In het veld 'Adviserende titel' kun je de tekst voor de alt-tag invoeren. Ook hiervoor geldt dat het verstandig is om een korte zin te gebruiken, in plaats van één enkel trefwoord. Klik op “OK” om de alt-tag in de link op te slaan.

Zodra de bezoeker van jouw website zijn muis stil houdt op de link, zal de alt-tag tevoorschijn komen:

Alttag voorbeeld

Het gebruik van alt-tags is geheel conform de richtlijnen van zoekmachines en brengt geen direct zichtbare wijzigingen toe aan de website.