Waarom is mijn domeinnaam niet meer bereikbaar?

Als jouw domeinnaam een gTLD is met extensie als bijvoorbeeld .COM, .NET, .ORG of .INFO en deze is opeens niet meer bereikbaar, dan is het mogelijk dat je domein op "clientHold" staat.

De ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), de overkoepelende instantie van onder andere .COM, .NET, .ORG & .INFO domeinen, probeert continu de kwaliteit van haar contacten te verbeteren. Als onderdeel hiervan dienen sinds 23 september 2014 de e-mailadressen van de houders van generieke Top Level Domeinen (onder andere .COM, .NET, .ORG, .INFO en alle nieuwe gTLD's) gevalideerd te worden.

Als je de validatie namelijk niet binnen 2 weken uitvoert kan de ICANN het domein op clientHold plaatsen, waardoor deze niet langer via DNS 'resolved' en dus ook niet langer bereikt kan worden. Wanneer je een WHOIS uitvoert, kun je controleren of je domein deze clientHold status heeft.

Hoe kan ik dit nu oplossen?
Om dit op te lossen kun je het beste contact opnemen met onze support afdeling via support@bratpack.nl. Daarnaast kun je ook in jouw mailprogramma zoeken of je de verificatie e-mail van het ICANN klunt terug vinden om de e-mail verificatie vooralsnog te doen. Meer informatie over deze verificatie vind je ook op 'Hoe verifieer ik mijn e-mailadres na registratie van een domeinnaam?'. 

Let op! Dit is alleen van toepassing op gTLD's (generic top level domains) zoals .COM, .ORG, .NET, .INFO, .PHOTO, .NINJA, enzovoort. Niet op ccTLD's (country code top level domains) zoals .NL, .BE, .DE, .(CO).UK, .NU, enzovoort. Mocht een dergelijke ccTLD extensie niet bereikbaar zijn dan zal dit altijd een andere oorzaak hebben en op dit op te lossen kun je het beste een bericht sturen naar onze support afdeling via support@bratpack.nl.